Książki Multimedia Astrum Media Astrum Poezja

SZUKAJ KSIĄŻKI
Wybierz metodę:

Wprowadz wyrażenie:

ZAPOWIEDZI

NOWOŚCI



Alter Ego
Marcin Lorek




Bajki o dobrym osiołku Kichocie i jego przyjaciołach. Bajki edukacyjne z morałem. Format A4, oprawa twarda
Lech Tkaczyk




Bajki o mądrych zwierzętach, które uczą i bawią. Bajki edukacyjne z morałem. Format A4, oprawa twarda
Lech Tkaczyk




BOKSER. Do utraty tchu
Lech Tkaczyk




Brachyterapia. Idzie raczek, czyli jak pokonałem chorobę prostaty
Lech Tkaczyk




Cukucyn. Tajemnica starej walizki
Renata Klamerus




DeepSeek. Sztuczna Inteligencja, która zmienia świat
Mateusz Tkaczyk




Dlaczego warto dbać o zdrowie i nie przeziębiać się, mieć ładne ząbki oraz nie bać się szczepienia! Format A4, oprawa twarda.
Lech Tkaczyk




Dokąd mkną obłoki? Op. 11. Nowele, wspomnienia, listy, artykuły i liryki
Bolesław Bieniasz




Doktor Murek zredukowany. Drugie życie dr Murka. Tom 1 i tom 2 razem. Format A4, oprawa miękka
Tadeusz Dołęga-Mostowicz




Doktor Murek zredukowany. Format A4 z ilustracjami. Oprawa miękka
Tadeusz Dołęga-Mostowicz




Domy z papieru
Krystyna Jarocka




Drugie życie dr Murka. Format A4 z ilustracjami. Oprawa miękka
Tadeusz Dołęga-Mostowicz




Ja Chłopka. Z pamiętnika wiejskiej kobiety. Chłop. Dzieci. Bieda
Anna Nowak




Jak napisać dobry wiersz. Ćwiczenia językowe
Lech Tkaczyka




Jak Profesor Bociek Klekot nauczał dzieci poznawania świata. Bajki edukacyjne z morałem. Format A4, oprawa miękka
Lech Tkaczyk




Jak zostać poetą. Podręcznik dla początkujących. Praktyczne ćwiczenia
Lech Tkaczyk




KOCHAM CIĘ POLSKO. ANTOLOGIA POETÓW WSPÓŁCZESNYCH. Edycja 3
Ilona Chojnacka, Helena Grącka, Maria Jamroz, Katarzyna Ewa Krajewska, Adam Król, Agnieszka Krupicka, Andrzej Kucharski, Agnieszka Moranska-Roeder, Anna Nowak, Wanda Wasicka




Krasnal Mądruś naucza dzieci cyferek i liczenia. Fortmat A4, oprawa miękka
Lech Tkaczyk




Mój przyjaciel Robot
Ilona Tront




Niezwykle ciekawe przygody leśnych zwierząt. Bajki edukacyjne z morałem
Lech Tkaczyk




Opowieści o zwierzętach w domu i na łące z morałem które warto przeczytać. Format A4, oprawa miękka.
Lech Tkaczyk




Pan Alfabet i zagadki o literkach. Format A4, oprawa miękka.
Lech Tkaczyk




PAN ŻURAW I PRZYJACIELE. Bajki edukacyjne z morałem. Format A4, oprawa miękka. Audiobook z bajką na płycie CD gratis.
Lech Tkaczyk




POPIOŁY. Format A4 z ilustracjami. Oprawa miękka
Stefan Żeromski




Poznajemy zawody. I ty możesz nim zostać. Lotnik, Fryzjer, Nauczyciel. Format A4, oprawa miękka
Lech Tkaczyk




Poznajemy zawody. I ty możesz nim zostać. Strażak, Policjant, Listonosz. Format A4, oprawa miękka
Lech Tkaczyk




Prokurator Alicja Horn. Format A4. Oprawa miękka z ilustracjami
Tadeusz Dołęga-Mostowicz




Przygody dobrego wojaka Szwejka podczas wojny światowej. Format A4 z ilustracjami. Oprawa miękka
Jaroslav Hašek




Scenariusze do bajek dla przedszkoli i szkół. Część I. Wydanie III. Format A4, oprawa twarda
Lech Tkaczyk




Scenariusze do bajek dla przedszkoli i szkół. Część II. Wydanie III. Format A4, oprawa twarda
Lech Tkaczyk




Sentencje łacińskie. Wydanie II albumowe z ilustracjami. Format A4. Oprawa twarda.
Marek Dubiński




TO CO CHCIAŁBYM...
Andrzej Kucharski




WARTO BYĆ PRZYJACIELEM I POMAGAĆ INNYM. Bajki edukacyjne z morałem. Format A4, oprawa twarda.
Lech Tkaczyk




Wspólnota myśli
Andrzej Kucharski




ZROZUM. CZ. III. LENA
Marek Tabuła

R E K L A M A
Ilość produktów = 0
Widok koszyka na zakupy
Wartość = PLN 0.00


Dekameron. Oprawa twarda


Seria: Exclusive - klasyka literatury
Autor: Giovanni Boccaccio
ISBN: 9788366716018
Cena: 145.00
Rok wydania: 2021
Opis: Książka albumowa. Format A4 z ilustracjami. Oprawa twarda. Stron: 402

Dekameron

Dekameron

Dekameron

Dekameron znaczy dziesięć dni. Dzieło Giovanniego Boccaccia tak właśnie zostało podzielone: na dziesięć dni, podczas których dziesięcioro mieszkańców Florencji (siedem dam i trzech kawalerów), którzy z obawy przed szerzącą się zarazą opuścili miasto, przedstawia kolejno swoje opowieści na zadany temat.Wszystko razem tworzy zbiór stu nowel, a kompozycja całości przypomina Baśnie z tysiąca i jednej nocy. Cudowności i baśniowych motywów jest tu jednakże niewiele, wiele za to mówią te historie o kulturze i obyczajach renesansowych Włoch. Dominującym tematem jest miłość we wszelkich swych odcieniach od najwyższej wzniosłości do najbardziej cielesnego erotyzmu, niegardzącego niekiedy sprośnymi akcentami buffo. Autor ze swobodą krytykuje nadużycia kleru, nawiązuje też do ostrych podziałów na stronnictwa propapieskich gwelfów i procesarskich gibelinów, które antagonizowały poszczególne miasta i regiony włoskie przez kilka stuleci, począwszy od XII w. Nic dziwnego, że wydane w 1470 roku dzieło (znane wcześniej prawdopodobnie w odpisach i we fragmentach), w XVI w. znalazło się na indeksie ksiąg zakazanych.W czasach Boccaccia, znajomego Petrarki i przyjaciela Dantego, twórczość prozatorska była niżej ceniona niż poetycka, jednak dziś autor Dekameronu ceniony jest przede wszystkim jako twórca modelu nowożytnej noweli i obrońca głęboko humanistycznej zasady, by ludzkie rzeczy mierzyć ludzką miarą.

Dekameron (Il Decamerone, z greki deka hemeron, dziesięć dni) – dzieło literackie Giovanniego Boccaccia, napisane w języku włoskim prawdopodobnie w latach 1350–1353, a po raz pierwszy wydane drukiem ok. 1470 roku. W 1559 r. Dekameron umieszczono w indeksie ksiąg zakazanych.
Jest to zbiór 100 nowel, które w ciągu 10 dni w roku 1348 opowiada sobie dla zabicia czasu grupa 10 szlachetnie urodzonych florentyńczyków (7 pań i 3 młodzieńców), którzy schronili się przed zarazą (epidemią dżumy) w okolicach Florencji. Każdy dzień miał swój temat zadany przez kolejno wybieranego „króla” lub „królową”. Nowele stanowią opis obyczajów w epoce włoskiego Renesansu, dając wyraz z jednej strony bujnemu życiu, pełnemu miłości, przygód erotycznych i ludzkiej zmysłowości, z drugiej zaś strony wyrażając podziw dla inteligencji, sprawności umysłu ludzkiego, bystrości i sprytu. Głównym motywem opowiadań jest szeroko interpretowane pojęcie miłości (największej z potęg): miłość małżeńska - pozamałżeńska, zmysłowa - platoniczna, tragiczna - idylliczna. Bohaterowie Dekameronu reprezentują wszystkie grupy społeczne. Są tu królowie i książęta na równi ze służbą, urzędnicy, sędziowie, kupcy, rycerze, ludzie marginesu, jest także zakochany filozof, a także postacie dobrze znane w XIV-wiecznej Florencji. Prawda historyczna jest natomiast traktowana z przymrużeniem oka. Pod względem kompozycji utwór nawiązuje do Księgi tysiąca i jednej nocy, opowiadania zachowują swoją autonomię, ale komponują się w całość. Czas mierzony jest według liczby 7 (oznaczającą porządek boski), florentyńczycy dzielą go w następujący sposób: 4 dni na opowiadania, 3 dni na modlitwę. Układ 4:3 pokazuje zwrot ku doczesności, ale stałą pamięć o Bogu. W poszczególnych nowelach autor skupia na ogół akcję wokół jednego tylko motywu – często umieszczonego w tytule, pojawiającego się potem w każdej fabule. Opisy i komentarze są bardzo zredukowane. Boccaccio odwołał się do takich gatunków, jak baśń, przypowieść, romans rycerski, bajka, mit. Nadał im jednak w miarę jednolity kształt, udoskonalił konstrukcję, snując opowieść bez dygresji i dłużyzn, skupiając całą uwagę na jednym wątku, zaskakując słuchaczy niespodziewanymi zwrotami akcji i efektowną pointą[1]. Zbiór rozpoczynają opowiadania o ludzkich przywarach, takich jak głupota, skąpstwo, rozpusta, obłuda. Dzień drugi przynosi najbardziej nieprawdopodobne historie, w których szczęśliwe zakończenie graniczy zwykle z cudem.
Dzień trzeci poświęcony został miłosnym awanturom mnichów, pustelników i zakonnic. Niewątpliwie najbardziej pikantną nowelą tej części jest Diabeł i piekło.
Czwartego dnia opowiadane są historie, które skończyły się nieszczęśliwie. Piątego dnia słyszymy o romansach i flirtach, które zaczynały się często miłością bez wzajemności, a kończyły małżeństwem. Do tej części należy mistrzowska nowela pt. Sokół. Jej tytuł dał nazwę teorii budowy klasycznej noweli (teoria sokoła)[2].
Część szóstą wypełniają najkrótsze i najdowcipniejsze anegdoty nawiązujące do tradycji średniowiecznych historyjek zwanych novellino.
W siódmej części tematem wiodącym stają się zdrady małżeńskie, prowokowane zwykle przez kobiety.
Ósmego dnia narratorzy dyskutują m.in. o miłości i pieniądzach. Dziewiątego dnia dochodzą zaś do wniosku, że czasem warto wyrzec się miłości.
Po dwóch tygodniach pobytu w podmiejskiej willi bohaterowie wracają do Florencji, gdzie prawdopodobnie szaleje jeszcze dżuma. Dalsze losy dziesięciorga narratorów nie są jednak opisane. Rozchodzą się oni jak widzowie po zakończonym seansie, każdy w swoją stronę.

Żródło informacji: Wikipedia: https://pl.wikipedia.org/wiki/Dekameron

Dodaj Dekameron. Oprawa twarda do koszyka na zakupy